,

از آسمان تا حیات وحش کویر

مطالبی در مورد بیابان ها و انواع گروه های رصدگری

بیابان ها مناظر وسیع و بایری هستند که حدود یک سوم سطح زمین را پوشانده اند. آنها با درجه حرارت شدید، بارندگی کم و پوشش گیاهی کم مشخص می شوند.

 

با وجود شرایط سخت، بیابان‌ها خانه طیف متنوعی از گیاهان و جانوران هستند که برای بقا در این محیط‌های چالش‌برانگیز سازگار شده‌اند.

به همین دلیل، بیابان ها به مقصدی محبوب برای گروه هایی از ناظران تبدیل شده اند که می خواهند زیبایی و حیات وحش منحصر به فرد این مناطق را تجربه کنند.

 

 

 

پرنده نگرها

یکی از محبوب ترین گروه های ناظران در بیابان ها پرنده نگرها هستند. بیابان ها محل زندگی گونه های مختلف پرندگانی هستند که برای زنده ماندن در این محیط های خشک سازگار شده اند; برخی از رایج ترین پرندگان بیابانی شامل شکارچیانی مانند: عقاب و شاهین و همچنین پرندگان آوازخوانی مانند لارک و گنجشک هستند.

پرنده نگرها اغلب در فصول مهاجرت که دسته های بزرگی از پرندگان از این مناطق عبور می کنند به بیابان ها سفر می کنند.

 

 

 

رصدگران ستاره ها

گروه دیگری از علاقه مندان به کویر رصد گران ستاره ها می باشند که به دلیل موقعیت‌های دور از محیط شهری و آسمان صاف، بهترین فرصت‌ها را برای رصد ستارگان فراهم می‌کنند. فقدان آلودگی نوری در این نواحی امکان دید واضحی از ستارگان، سیارات و دیگر اجرام آسمانی را فراهم می کند; رصدخانه های زیادی به دلیل شرایط ایده آل برای رصدهای نجومی در مناطق کویری ساخته شده اند.

 

گروه رصدگران ستاره های مهمان کهن سرای کیهان

گروه رصدگران ستاره های مهمان کهن سرای کیهان

 

 

 

علاقه مندان به حیات وحش

علاقه مندان به حیات وحش نیز به خاطر جانوران منحصر به فردشان به بیابان ها کشیده می شوند. حیوانات بیابانی مانند شتر، کایوت، مار، مارمولک و عقرب در سراسر این مناطق یافت می شوند; ناظران می‌توانند از تورهای راهنما استفاده کنند یا در مسیرهای بیابانی پیاده‌روی کنند تا این حیوانات را در زیستگاه‌های طبیعی‌شان، ببینند.

 

گروه رصد ستارگان در اقامتگاه بومگردی کهن سرای کیهان

گروه رصد ستارگان در اقامتگاه بومگردی کهن سرای کیهان

 

زمین شناسان و باستان شناسان

در نهایت، زمین شناسان و دیرینه شناسان نیز برای اهداف تحقیقاتی به مناطق بیابانی رفت و آمد می کنند. بیابان‌ ها مجموعه‌ای از تشکل‌های زمین‌شناسی مانند تپه‌های شنی، صخره‌ها و دره‌ها را ارائه می‌دهند که بینشی از تاریخ زمین ارائه می‌کنند.

فسیل هایی از حیوانات ماقبل تاریخ نیز به دلیل آب و هوای خشک، که آنها را حفظ می کند در مناطق بیابانی کشف می شود.

 

 

 

بیابان ها محیط های جذاب و منحصر به فردی هستند که طیف متنوعی از ناظران را به خود جذب می کنند;

در این مناطق بایر از رصدگران ستارگان گرفته تا علاقه مندان به حیات وحش یا زمین شناسان، چیزی برای همه وجود دارد.

ما در اقامتگاه بومگردی کهن سرای کیهان، به خاطر قرار گرفتن در مجاورت پارک ملی کویر، هر ساله چندین بار میزبان عزیزانی که در بالا به آن ها اشاره شد، هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *